DİYETE BAŞLAMAK
DİYETE BAŞLAMAK
DİYETE BAŞLAMAK
DİYETİ SÜRDÜREBİLMEK İÇİN NE YAPMALIYIM?
Pek çoğumuzun diyet programına başlarken motivasyonu oldukça yüksektir. İlk haftalarda çok yüksek olan kilo verme isteğinin git gide azalması ve ulaşılmak istenen hedefin gözde büyümesi diyetlerin yarım kalmasına sebep olmaktadır. Ayrıca diyete uyum sağlamak zor gözüktüğü için iştah hakimiyetinde zorluklar yaşanabilir. Genelde bu süreçte aceleci davranıp, bir an önce bizi yoran, mutsuz eden fazlalıklardan kurtulmak istiyoruz. Bunun uğruna yapılan şok diyetler, ağır egzersizler ve zayıflama hapları gibi hatalar hem bedeninizi hem de ruhunuzu oldukça fazla yormaktadır.
Bu dönemde amacınızı yani “neden zayıflamak istediğinizi” tekrar gözden geçirirseniz, kontrol mekanizmanızın daha iyi çalışacağını göreceksiniz. Daha önce birçok kez diyetler yapıp kilo vermiş sonra da verilen kiloları tekrar geri almış olabilirsiniz. Bu nedenle yeni bir diyet girişiminde endişeli ve mutsuz olmanız çok normal ancak yeniden başlamak düşündüğünüz kadar zor değil.. Zihninizi boşaltıp motivasyon kaynağınızı belirleyin, onu hep canlı ve yaşanılır tutmaya devam edin. Diyet yapan kişiler değişik değişik bir çok bahaneler üretebiliyor. Her insan kendisine göre bazı bahaneler buluyor. Bahaneleriniz olabilir evet ama unutulmamalıdır ki söyledikleriniz sadece bahane. Bu gibi durumlarda çözüm, hata üretmek yerine kendiniz ile yüzleşmektir. Oturup düşünmelisiniz. Neden diyet yapmaktan kaçınıyorsunuz veya diyet yaparken nasıl ve ne şekilde hata yaptığınız. Bahane üretmekten vazgeçip belirli çözümler bulmalısınız.
GELELİM ÇÖZÜMLERE;
*Beslenme günlüğü tutun. Yenilen ve içilen her şeyin saat saat mutlaka yazılması ve hafta sonları bu günlükleri kontrol edip, bir hafta boyunca neler yenildiğinin gözden geçirilmesini ve neyin eksik neyin fazla olduğunu görebilmiş olursunuz. Bu yöntemle daha kolay zayıflayabilirsiniz. *Önden salata... Yemeğe başladıktan sonra beyne tokluk sinyalinin gitmesi en az 15-20 dakika sürmektedir. Az çiğneyip, hızlı yerseniz tokluk oluşana kadarki sürede daha çok yemek yersiniz ve aldığınız kalori miktarı artar. Bu nedenle yemek yeme hızınızı yavaşlatmanız önemlidir. Ayrııca yemeğin başlangıcını salata ile yaparsanız, yemekte aşırıya kaçmanızın önüne geçmiş olursunuz. Ama salata soslarına dikkat etmeliyiz. Tercihiniz balzamik sirke, limon veya nar ekşisi gibi düşük kalorili soslar olabilir. *Öğün atlamayın Diyet yaparken aç kalmak, size kilo verdirmez, tam tersi kilo almanıza sebep olur. Bu yüzden sık ve az yiyin. Her gün 3 ana, 2 ara öğün yemeniz en uygun olanıdır. *Kendinizi sınırlamayın Pek çok kişi diyetin başında sosyal hayatını sınırlar, katılacağı şeyleri erteler ama bu şekilde sonsuza dek yaşayamazsınız. Sosyal hayatınız ile diyetiniz arasında bir uyum yakalamak durumundasınız. Ana teması yemek olmayan sosyal programlarda daha rahat hissedebilirsiniz. Örneğin arkadaşlarınızla yemeğe gitmek yerine onlarla film ya da maç izlemeyi, oyun oynamayı tercih edebilirsiniz. Böylece ana temaya odaklanıp oradaki yemeden de keyif alma fırsatı bulabilirsiniz… *Farklılık yaratın, metabolizmanızı hızlandırın Her gün aynı besinleri tüketmek diyeti sıkıcı kılar. Tüketimlerinizde küçük değişiklikler yapmaya çalışın. Her gıda farklı besin öğeleri içerir ve metabolizmanızı farklı derecelerde aktive eder. Çeşitlilik, motivasyonunuzu da arttırarak sıkıcılığı ortadan kaldırır ve istikrarlı bir şekilde diyetinize devam etmenize destek olur. Hep aynı tarz beslenme kilo verme hızını etkileyebilir bu nedenle farklı ama sağlıklı bir beslenme şekli veya öğün saatlerinde değişiklik yapılması yardımcı olabilir ve akşam mümkün olduğunca erken yemeyi deneyebilirsiniz. Hareketinizi arttırmak bu tür durumlar da en hızlı cevap veren yoldur. *Haftada Bir öğününüzü serbest bırakın Hepimizin sevdiği, gördüğü zaman dayanamadığı yiyecekler var. Yasaklı diyetler, tamamen hayatınızdan çıkarmaya çalıştığınız yiyecekleri bir süre sonra cazip hale getirecek ve sabah- akşam kendinizi o yiyecekleri tüketir halde bulacaksınız. Birkaç gününüzü değil, hayatınızı değiştirmeye çalıştığınız bu düzende istikrarı sağlamak için haftada 1 kez 1 öğününüzü serbest bırakın. Kaçırmalarınız olabilir, kaçırdıktan sonra kendi kendinizi suçlamak yerine “hemen diyete dönün”.